Camelia Shiseido
30
December 2013
Produkt innovasjoner
Share

Shiseido – En pioner i aromakologi for et vakkert liv

Har du noensinne opplevd en duft som spiller inn på din sinnsstemning og dine minner? Selvfølgelig har du det. Med utgangspunkt i sitt holistiske skjønnhetskonsept har SHISEIDO helt siden 1990 lagt vekt på forskning som fremhever funksjonaliteten til duften. SHISEIDO var faktisk det første firmaet i verden som brukte betegnelsen aromakologi, noe som nok en gang understreker den holistiske tilnærmelsesmåten som gjør at du kan føle deg vakrere og bedre til sinns.

Hva er aromakologi?

Aromakologi, som er inspirert av studiene om hvordan dufter spiller inn på menneskenes sjel, kropp, humør og følelse, forener duftkunsten og duftvitenskapen.  SHISEIDO sitt vitenskapelige funn viser at duft ikke bare har psykologiske og fysiologiske effekter på det menneskelige sinn, men at det også kan ha sin innvirkning på hudens funksjoner. Duften er nøkkelelementet i ethvert SHISEIDO-produkt. Bedre søvn, bedre sebumkontroll, stressreduksjon og bedre balanse i blodsirkulasjonen og de kvinnelge hormonsvingninger er områder der SHISEIDO har utført omfattende forskning.

Få din aromatologiske fastsetting…

Uansett hvilke behov din hud eller din livsstil har, blir dette dekket av SHISEIDO. Fordi hvert produkt nå benytter seg av aromakologi er fordelene mange.  For velvære i det daglige, opplev et energiløft med det stadig populære Energizing Fragrance som  ble opprettet i  1999.  Menn vil føle seg mindre stresset i hverdagen med det moderne gjennombruddet som utgjør SHISEIDO Men-serien.  Trenger du å føle deg spesielt avslappet før du sover? Benefiance-produktene vil gjøre at du føler deg avslappet samtidig som produktene styrker huden.  ZEN finnes i en lang rekke dufter for ham og henne, og alle er fulle av stimulerende og eksklusive dufter som gir deg ekstra energi.
I 2002 var SHISEIDO det første kosmetikkfirmaet som greide å skape en stimulerende duft som spiller inn i funksjonen for å skape den ideelle silhuett. Etter å ha prøvd ut forskjellige dufter ble fire spesielle valgt ut for sin simulerende effekt:  grapefrukt, fennikel, estragon og pepper. Ved å kombinere disse fire duftene skapte SHISEIDO en helt original aromatologisk parfyme, SLM duften (blanding av krydrede sitrusdufter) som bidrar til å brenne fett (ved å øke innflytelsen av UCP (fettbrennende proteiner)). Våren 2013 ble Super Slimming Reducer lansert med en ny, avansert aromakologisk teknologi som benytter seg av Kuroho, kjent for å berike sinnet og  dempe stress, som et tillegg til SLM-duften.